Hayaller ve hayatlar yemek kartlarında karşı karşıya
Söz konusu çalışanların yan hakları olduğunda şüphesiz akla ilk gelen yemek için ayrılan ödenekler oluyor. Çalışanların en temel ihtiyaçlarından birine karşılık veren yemek kartları adeta cüzdandaki en değerli parçalardan biri… Ancak Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yemek Kartları Araştırması” çalışanların ayın sonunu göremeyen yemek kartları konusunda hayli dertli olduğunu gösteriyor. Şirketlerin yemek kartına yükledikleri bakiye ile çalışanların beklentileri arasında bir uçurum olduğuna işaret eden çalışma yemek kartı şirketlerinden memnuniyet düzeyini de çarpıcı rakamlarla gözler önüne seriyor.
Yemek kartı sistemi işverenden muhasebeye, insan kaynaklarından satın alma, operasyon ve idari işlere dek hayat kolaylaştıran pek çok avantajlara sahip. Sağladığı tüm avantajların yanı sıra çalışan motivasyonunu da en çok etkileyen faktörlerin başında geliyor. Ancak içinde bulunduğumuz günlerde çalışanların kartları aracılığıyla aldıkları yemek ödeneğinden memnun olduğunu söylemek pek de mümkün değil. Zira Marketing Türkiye adına Pragma Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yemek Kartları Araştırması” açıkça gösteriyor ki çalışanlar yemek kartlarına tanımlanan ödeneğin aylık 875 TL olmasını beklerken işverenler ortalama olarak bu beklentiye 575 TL ile karşılık veriyor… Hayaller ve hayatlar karşı karşıya geldiğinde durumun sürdürülebilir olmadığı görülüyor…
Setcard , Sodexo , Multinet , Edenred yemek kartı firmalarının araştırma detayları için tıklayınız.
“Yemek Kartları’’ Araştırması’nın verilerine göre ortalama olarak aylık yemek kartlarına 575 TL yükleniyor. Çalışanların yarısından fazlasıysa (yüzde 54) kullandıkları yemek kartlarındaki aylık limitin çoğunlukla yetmediğini düşünüyor. Çalışanların işverenden talep ettikleri ortalama limitse mevcuttan 300 TL daha fazla; yani 875 TL. Kullanılan yemek kartlarının limiti genel olarak ayı bitirmeden (ortalama 20. günde) tükeniyor.
Yemek kartı “İşte yemek”ten fazlası
Katılımcıların yüzde 36’sı yemek kartını yalnızca işteyken kullandığını belirtirken yüzde 64’ü yemek kartını mesai saatleri dışında da kullandıklarını söylüyor. Katılımcıların yüzde 25’i yemek kartını sadece yemek için kullandığını belirtirken, katılımcılara yemek kartlarını başka nerelerde kullandıkları sorulduğunda yüzde 36 ile market alışverişleri öne çıkıyor. Ayrıca katılımcıların yüzde 20’si online alışverişlerde de yemek kartlarını kullandıklarını ifade ediyor.
Daha çok markette geçmeli!
Çalışanların yemek kartını yeme/içme dışında en çok kullandıkları alanın market alışverişi olması beklenti bakımından da kendisini gösteriyor. Çalışanlara yemek kartlarıyla ilgili özelliklerin ne derece önem teşkil ettiği sorulduğunda daha çeşitli marketlerde geçerli olması ilk sırayı alırken (4,6) onu özellikle pandemi döneminde hayatımızda daha fazla yer eden temassız ödeme imkanı ve online alışverişlerde kullanılabilmesi takip ediyor…
Pandemide bakiyeler aynı ama kullanım arttı
Katılımcılara pandemi süresince ‘yemek kartı’ kullanımlarına dair değişiklikler sorulduğunda yaklaşık her 10 kişiden 4’ünün yemek kartını daha çok kullandığı verilere yansıyor. Buna karşın kartlarına yüklenen bakiyeler sorulduğunda ise katılımcıların yüzde 63’ü bir değişiklik olmadığını söylüyor. Katılımcıların yüzde 15’i pandemi süresince daha düşük yemek ödemesi aldığını söylerken yüzde 22’si yemek kartı limitlerinin artırıldığını ifade ediyor.
Araştırmanın metodolojisi
Marketing Türkiye için PRAHMA Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği ‘Yemek Kartları’ Araştırması, 08-12 Kasım 2021 tarihleri arasında online araştırma yöntemiyle gerçekleştirildi. Örnek oluşturma için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmaya, üç büyük ilden rassal olarak belirlenen, 20-59 yaş aralığında, tam zamanlı çalışan 400 kişi katıldı.
Haber kaynağı: https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/hayaller-ve-hayatlar-yemek-kartlarinda-karsi-karsiya/